Monday, November 3, 2008

Salata tiganeasca de peste

So, la cererile insistente ale doamnei Adams ,in seara asta va prezentam faimoasa salata tiganeasca de peste a mamei :D
Nu stiu cine mai e pasionat de asa ceva, dar am zis ca daca tot sunt breasla de neveste sa impartasesc informatia :D

Asadar, ingredientele: 2-3 macrouri subtiri ( sa nu aiba burta groasa, asa a zis mama, da?), enibahar boabe, piper boabe, dafin, 1 ceasca de otet, 4 linguri de ulei, 4 cepe, 2-3 cutii rosii decojite intregi in bulion, cine e smecher si are de la mamici/matusi/bunici bulion de ardei, cine nu, ardei capia, gras rosu, etc, 1 lingurita de sare, preferabil grunjoasa.

Preparare: se eviscereaza pestele si sa taie in doua sau daca vreti in 3-4 bucati.
Intr-un litru jumatate de apa se adauga ceasca de otet, enibahar si piper boabe si foi de dafin. se da in clocot si cand se face dafinul verde inchis frumos (asta tot mama a zis-o) si fierbe apa acolo se adauga pestele si se mai lasa 5 minute la fiert.dupa cele 5 minute se scoate pestele, se scurge, se alege de oase si se indeparteaza pielita dupa care se taie bucatele.
Intr-o tigaie se calesc cele 4 cepe, apoi se adauga cele 2-3 cutii de rosii taiate (daca vi se pare prea groasa compozitia mai puteti pune ceva sos de rosii), enibaharul si piperul dar macinate (eu una as pune piper si macinat si boabe), 2 frunze de dafin, lingurita de sare si ardeii sau bulionul de ardei, boia iute/sau dulce dupa preferinte. dupa ce sunt gata astea se toarna intr-o cratita peste peste si se lasa la fezandat. Din proprie experienta va spun ca gustul e mai belea dupa o zi decat daca il consumati la 4 ore dupa ce e gata. Si merge belea pe paine prajita.

PS sau nota speciala de la mama: ''fara enibahar nu faci nici o duda, baza e in condimente :D''

Va dorim pofta buna!


Daca am omis ceva, mea culpa. verisoara Irina (aka Zvarcolacu) le mai are cu gatitul, asa ca poate mai vine ea cu o completare :D

5 comments:

Zvarcolacu said...

:)) Le am cu gatitul? I AM le chef, baby! Hihi!
Ei, nu mai e nimic de adaugat - poate decat ca ma inscriu pe lista data viitoare cand mai face mama ta ;) (zilele astea sunt lenesa, ce sa zic?)

Liliana said...

De mare exceptie reteta, o caut de multa vreme, saru'mana mamei pentru asa bunatate. Daca ar mai fi avut si poze sigur as fi inundat tastatura...:)))

Mrs.Anastasexi said...

Promit ca data viitoare cand fac pun si o poza :)

Mrs.Anastasexi said...

Promit ca data viitoare cand fac pun si o poza :)

Liliana said...

Noroc ca a fost dezlegare la peste si am facut reteta ca sa scap de ispita - mai-mai ca-mi venea sa imi fac pacate in post! :))))