Tuesday, December 9, 2008

Placinta cu mere (de post)

Am facut de curand o minunatie de placinta cu mere, si zic minunatie, pentru ca desi era dupa o reteta de post nu ma asteptam sa fie la fel de gustoasa ca una normala.
Ingredientele pentru aluat :
- 15 linguri de apa
- 11 linguri de zahar (am incercat si cu 10, iese la fel de bun)
- 10 linguri de ulei
- 1 lingura de otet
- 1 lingurita de bicarbonat de sodiu (stinsa in putin otet)
Amestecati ingredientele in ordinea enumerarii si adaugati faina cat cuprinde. Se framanta aluatul, si dupa aceea coca se imparte in jumatate si se intind foi de placinta.

Ingrediente pentru umplutura:
- mere (de obicei am folosit cam 10 mere, acum depinde si de cat de mari sunt)
- zahar cam 2-3 linguri
- scortisoara

Amestecul de mere l-am facut asa cum il facea bunica: se taie merele in 4, se taie cotorul, se dau pe razatoare. Apoi se pun la calit intr-o cratita. Se adauaga zaharul, iar cand au mai scazut se adauga si 2 lingurite de scortisoara. (Indicatiile pretioase, de la doamna mama, au fost sa nu pun scortisoara decat pe la sfarsit ca sa nu devina compozitia usor amaruie...well she knows better, eu nu am contrazis-o).
Cat despre cei care prefera sa puna merele rase crude direct pe foaie, go ahead. Eu prefer reteta bunicii, iar merele crude mi se pare ca merg mai ok atunci cand faci strudele.

So...dupa ce s-au calit merele, se lasa un pic la racit. E foarte posibil sa isi lase multa zeama, la mine nu s-a intamplat. Asadar daca vreti sa ingrosati compozitia puteti aduaga un pic de gris.

Se ia o tava (eu o folosesc pe cea cu care a venit cuptorul la pachet, destul de maricica) se unge cu margarina si se tapeteaza cu faina. Se aseaza foaia de placinta in tava, apoi se adauga merele. Dupa ce le-am distribuit frumos si uniform in tava, eu mai presar scortisoara pe deasupra(da, recunosc, sunt nebuna dupa scortisoara, pun cu tona, prefer de fapt placinta cu scortisoara si ceva mere pe acolo :D).
Nonconformistii pun si bucatele de nuca , migdale sau stafide, dar eu sunt demodata asa de felul meu si prefer fara :D
Buuun, dupa ce am terminat si cu asta punem si a doua foaie de placinta deasupra. Et voila, e gata de dat la cuptor pentru 45 de minute.
Sugestie: pre-incalziti cuptorul 10 minute

No comments: